Dopo le presunte voci di una possibile sospensione temporanea della produzione di Galaxy Note 7, arriva un nuovo aggiornamento, questa volta ufficiale, da parte del colosso Coreano.
Tutti i possessori di un Galaxy Note 7 (anche se già sostituito con uno nuovo) devono riconsegnarlo all’azienda, in cambio di un rimborso completo o un Galaxy S7 – Galaxy S7 edge.
Samsung consiglia inoltre di spegnere il dispositivo e di non usarlo.
Per garantire la sicurezza della clientela l’azienda ha bloccato nuovamente la vendita del dispositivo, in attesa di capire cosa stia succedendo.
Vi ricordo che i nuovi casi di combustione sono avvenuti su dispositivi sostituiti e in teoria sicuri.
A seguire, il comunicato di Samsung USA.
Latest Updates on the Galaxy Note7
Samsung is working with the US Consumer Product Safety Commission (CPSC) to investigate the recently reported cases involving the Galaxy Note7. While the investigation is taking place, Samsung is asking all carrier and retail partners here and around the globe to stop sales and exchanges of the Galaxy Note7. Since the affected devices can overheat and pose a safety risk, we are asking consumers with an original Galaxy Note7 or a replacement Galaxy Note7 to power it down and contact the carrier or retail outlet where you purchased your Galaxy Note7. If you bought your Galaxy Note7 from Samsung.com or have questions, you should contact us at 1-844-365-6197 and we can help you.
Galaxy Note7 Owners need to do one of the following:
- Exchange your current Galaxy Note7 for a Galaxy S7 or Galaxy S7 edge and replacement of any Galaxy Note7 specific accessories with a refund of the price difference between devices; or
- Contact your point of purchase to obtain a full refund.
Customers who exchange a Note7 device will also receive a $25 gift card, in-store credit, in-store accessory credit or bill credit from select carrier retail outlets.
Affected Devices
This applies to the original and replacement Galaxy Note7 devices.
In Italia non dovrebbero circolare molti Note 7 e non credo nemmeno sia iniziato il programma di sostituzione.
Attendiamo comunque informazioni da Samsung Italia.
Aggiornamento
Samsung ha rilasciato un nuovo comunicato nel quale conferma il richiamo di tutti i dispositivi a livello globale, invitando gli utenti a spegnere il dispositivo.
Samsung Will Ask All Global Partners to Stop Sales and Exchanges of Galaxy Note7 While Further Investigation Takes Place
We are working with relevant regulatory bodies to investigate the recently reported cases involving the Galaxy Note7. Because consumers’ safety remains our top priority, Samsung will ask all carrier and retail partners globally to stop sales and exchanges of the Galaxy Note7 while the investigation is taking place.
We remain committed to working diligently with appropriate regulatory authorities to take all necessary steps to resolve the situation. Consumers with either an original Galaxy Note7 or replacement Galaxy Note7 device should power down and stop using the device and take advantage of the remedies available.
A presto.
In italia, il programma di sostituzione è stato gia avviato al 20 settembre per tutti i pre order,. Questo comunicato è solo per gli usa, come anche viene specificato su sammobile,com, dove momentaneamente samsung ha deciso di bloccare la vendita con alcuni operatori, in piu tutti i telefoni finora che hanno avuto problemi sono con soc Snap Qualcomm…
Grazie per la precisazione, ma nel comunicato cita la frase “around the globe” e credo sia abbastanza chiaro.
Attendiamo informazioni da Samsung Italia